ac-hastliv

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna-Celina - 29 oktober 2012 18:28

Hej alla läsare det är Celina och Anna ;)


Idag har det varit blåsigt men vi red ändån

Hästarna var lite ur fokus men det gick bra ändå

Sen när vi hade ridit färdigt så gick vi upp på höskullen och vi klättrade vi nästan upp till tacket och ni vet ju hur högt taket är i en bondård när vi var uppe så hoppade vi ner i höet och det var as kul XD


Film nedan

(inte när vi nästan hoppade från taket utan från marken)



 
 

Av Anna-Celina - 29 oktober 2012 08:14

Hej alla läsare det är Celina 

 

Det är helt sjukt!

Det ska inte vara snö i oktober   

Skit i det nu   

Min pojkvän Oliver o jag har varit ihop i ett halv år nu!!   

hihi det kom en fågel som satte sig på fönstret och kollade på mig som : Var är min mat?! ge mig mat!

igår så flyttade pappa upp akvariumet 

det fyller 350/300 liter vatten   

varför drömmer jag alltid att min mobil går sönder   

När jag vaknar är ju den hel!

Finns inte så mycket att skriva om just nu...

 

Bye bye // Celina 

Av Anna-Celina - 26 oktober 2012 06:48

Hej   

 

Igår var det världens knäppaste dag med typ bara raster   

Det började med sov morgon till 9.35

Sen prov , när man var klar fick man gå och då fick jag ca 50 min rast

sen var det sv men det var bara i 10 min!

sen fick vi rast i ca 30 min

Sen var det mat och eftersom att jag åt på ca 10 min så fick jag 30 min rast

sen var det engelska och då såg vi på film.

10 min rast

sen så var det sv då skulle vi bara läsa tyst.

15 min rast 

och på gympan så målade vi klass rummet   

så det var inga seriösa lektioner igår   

 

bye bye // Celina <3

 

Av Anna-Celina - 25 oktober 2012 06:03

Hej!

Det gick skit på mitt matte prov igår...

Trode det skulle gå bättre

Aja det är inget jag kan ändra på nu :P

Men igår på morgonen var det lite läskigt..

Jag tog ensam i köket och allt var av stängt då hör jag att det är någon som mumlar sen hör jag att någon säger: Är du rädd?

Det är klart att jag blev rädd när personen sa det  

Men idag ska jag, pappa och lillasyran till simhallen och sen så ska vi handla

Problemet med idag är att jag har ett till prov  

Fast nu är det ett spanska prov så jag hoppas att det går bättre  

 

Bye bye // Celina

Av Anna-Celina - 22 oktober 2012 19:19

Hej alla läsare det är Anna som skriver idag


Idag så va jag och Celina och gissa vad vi gjorde, vi red så klart   


Vi red i paddocken och det gick såå himla bra Celina och lilla

söta Hällge hoppade super högt men jag vet inte hur högt.


Blomman var super het i början men sen när hon fått jobba


lite så lugnade hon ner sig


sen gick hon ner på tyglen och lysnade bra   


och på slöjden idag så hyvlade jag och skärde upp fingret vad duktig jag är då   


aja vi syns hoppas jag ses /Anna   

Av Anna-Celina - 16 oktober 2012 17:33

Halloj alla läsare det är Celina ;)

 

Det har varit en vanlig dag för mig ( skolan då )

Grymt tråkigt!!!

fast varför skulle skolan vara kul?!

Jag kanske ska bli klippt denna veckan XD

Gud vad jag läntar :D

Och ska snart fira att jag har varit ihop med världens underbaraste grabb någon sin !!

Vi har varit i hop i snart 6 månader <3 <3 

 

Bye bye :)

Av Anna-Celina - 15 oktober 2012 07:12

Heej alla läsare det är Celina   

 

Då är man på väg till skolan snart   

Blir nog lika tråkigt som vanligt förutom att jag ska med Oliver hem   

ska snart ut och vänta på Anna 

Neej såg nyss att det var dimma ute   

Hatar dimma ...

 

Bye bye    

Av Anna-Celina - 14 oktober 2012 19:57

Hej jag och Celina va idag och jag vet att vi sa att vi skulle ta bilder men det glömde vi   ja ja.


det regnade men vi hade en sån himla tur för det slutade regna när vi skulle rida   så bra och Blomman och Hällge var så super duktiga idag och vi red i padoken eftersom det är elgjakt nu   

sen när vi precis skulle hoppa av så började det ösregna perfekt =) sen när vi kom in så bajsade Hällde 3 gånger och pissade 1 gång   men han är som han är den söta lilla saken   


sen så gjorde vi mineraler sen så gick vi ut med dom i hagen och när vi kom ut så sog vi att det log en död råtta i deras vattenhink så jag och Celina gjorde en fin liten begravning för han eller hon   sen så var vi ju tvungna att byta vatten och det är super tunga en sån där dunke innerhåller 50 - 60 liter och det är två sådana dunkar och en lite minder dunk så där fick vi jobba ett litet tag  sen så skulle vi upp på hö-skullen och fixa 2 stora säckar med hö   och sen ut i ösregnet igen och lämmna allt hö och då blev hästana så glada sen så skulle vi fixa 1 säck till med hö som jag ska ge dom imorgon på morgonen och sedan när vi var klara med allt så var vi helt genomblöta och kalla för våra regnkläder hade läckt in och super hungriga va vi för vi hade inte ätit på hela dan hoppas att det inte regnar imon   


ha det bra och hoppas att ni inte är blöta ses / Anna

Presentation


Heej vi är två tjejer som är galna i hästar och vi heter Anna och Celina
Anna har två hästar Hällge och Blomman
så följ vår blogg och häng med i våra liv

Senaste inläggen

Celina

Hej mer om mig!
Jag är 14 år 

Har ridit i 9 år 

Har ridit Femmy i ca 3 år men rider nu mera Wille

Tycker om att rita :)

Första bilden femmy andra wille

   

Kategorier

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska vi blogga om?
 Hästarna
 Oss själva
 Blandat med allt

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards